Az idei verseny zsűritagjai ez alkalommal is a hazai kommunikációs iparág tapasztalt,
elismert, vezető szakemberei.
A pályázatok elbírálása két szakaszban történik. A pontozás név nélkül, bizalmasan folyik. Az
értékelés mindkét körében a marketingkommunikációs iparág legkülönbözőbb területeiről érkező
elismert szakemberek, felsővezetők értékelik a pályamunkákat a bizonyított eredmények alapján,
amelyek alátámasztják, hogy a kommunikáció szervesen hozzájárult a kampány sikeréhez. A két
körben két különböző zsűri bírál.
Az első kör zsűritagjaainak pontszámai döntik el, mely pályázatok jutnak a döntőbe, a második
kör zsűritagjainak pontszámai alapján dől el, hogy a döntőbe jutottak közül melyek kapják az
arany, ezüst vagy bronz Effie-díjat. A döntőbe jutásnak is és a díjazásnak – finalist, arany, ezüst, bronz –
is van egy kötelezően teljesítendő minimum ponthatára. Előfordulhat, hogy egy kategóriában
minden szinten egy vagy egynél több győztes is lesz, de az is lehet, hogy egyáltalán nem nyer
senki – nem az számít, hogy mennyien kerülnek a döntőbe. A zsűri először elolvassa a pályázati
anyagot, majd közvetlenül utána megnézi a hozzá tartozó kreatív anyagokat. Fontos szem előtt tartani, hogy egy zsűritag jelentős számú pályázati anyagot néz át, pályázatonként mindössze 8 perc áll erre rendelkezésére, tehát a tömörség, az érthetőség, egyértelműség és az erős történetmesélés elengedhetetlen ahhoz, hogy a pályamunka kiemelkedjen a többi közül.
Pontozási rendszer
A zsűri az értékelés során előre meghatározott kritériumok alapján pontozza az adott
pályaműben foglaltak hatékonyságát, és négy különböző pontszámot ad a pályázati anyag
meghatározott elemeire.: A zsűritag által adott négy pontszám a következő súlyozással számít az
elérhető összpontszámba:
A) Kihívás, háttér és célkitűzés | 23,3% |
B) Insightok és az ötlet | 23,3% |
C) Az ötlet megvalósítása | 23,3% |
D) Eredmények | 30% |
Zsűrikommentek
A pontozást követően a zsűritagok leírják röviden véleményüket az adott pályamű erősségeiről, gyengeségeiről. Ez fontos visszajelzés (anonim) szakmai szempontból az adott pályamű alkotói felé.
Első kör
Minden zsűritag kb.30 pályaművet értékel különböző kategóriákból. A pályamunka értékelése
teljes mértékben a hatékonyságon alapul, amelyet minden benyújtott anyagnál az eredmények
egyértelmű bizonyítása támaszt alá.
Az első körben a kiválasztás a kézzelfogható tényeken alapul, mint például az adott aktivitás
háttérkörülményei, az üzleti célok, a kreatív koncepció, a médiastratégia és legfőképp az
eredményeket alátámasztó bizonyítékok bemutatása, amely minden kétséget kizáróan igazolja a
marketingkommunikáció hatékonyságát.
A döntő
Az értékelés menete hasonló az első körhöz (pontszámok, súlyozás), de a pályaművek értékelése kategóriánként történik.
Érintettség / Összeférhetetlenség
Egy-egy zsűritag számára olyan pályamunkákat jelölünk ki, hogy az érintettséget / összeférhetetlenséget elkerüljük. A bírálás megkezdése előtt a zsűritagoknak tájékoztatniuk kell a moderátort, ha esetleg olyan pályamunkát kaptak, amelyet nem pontozhatnak érintettség / összeférhetetlenség miatt.
Titoktartás
Minden zsűritagnak titoktartási nyilatkozatot kell aláírnia a zsűrizés megkezdése előtt.
Hírek, aktuális információk a 2020-as versenyről első kézből, elsők között.