Effie Awards

A zsűrizés folyamata

Az idei verseny zsűritagjai ez alkalommal is a hazai kommunikációs iparág tapasztalt, elismert, vezető szakemberei.
A pályázatok elbírálása két szakaszban történik. A pontozás név nélkül, bizalmasan folyik. Az értékelés mindkét körében a marketingkommunikációs iparág legkülönbözőbb területeiről érkező elismert szakemberek, felsővezetők értékelik a pályamunkákat a bizonyított eredmények alapján, amelyek alátámasztják, hogy a kommunikáció szervesen hozzájárult a kampány sikeréhez. A két körben két különböző zsűri bírál.

  • Az első körben legmagasabb pontszámot elért pályázati anyagok kerülnek a döntőbe.
  • A zsűri a pályázat minden elemét – az Esettanulmányt és a kreatív elemeket is – pontozza mindkét körben.

Az első kör zsűritagjaainak pontszámai döntik el, mely pályázatok jutnak a döntőbe, a második kör zsűritagjainak pontszámai alapján dől el, hogy a döntőbe jutottak közül melyek kapják az arany, ezüst vagy bronz Effie-díjat. A döntőbe jutásnak is és a díjazásnak – finalist, arany, ezüst, bronz – is van egy kötelezően teljesítendő minimum ponthatára. Előfordulhat, hogy egy kategóriában minden szinten egy vagy egynél több győztes is lesz, de az is lehet, hogy egyáltalán nem nyer senki – nem az számít, hogy mennyien kerülnek a döntőbe. A zsűri először elolvassa a pályázati anyagot, majd közvetlenül utána megnézi a hozzá tartozó kreatív anyagokat. Fontos szem előtt tartani, hogy egy zsűritag jelentős számú pályázati anyagot néz át, pályázatonként mindössze 8 perc áll erre rendelkezésére, tehát a tömörség, az érthetőség, egyértelműség és az erős történetmesélés elengedhetetlen ahhoz, hogy a pályamunka kiemelkedjen a többi közül.

Pontozási rendszer
A zsűri az értékelés során előre meghatározott kritériumok alapján pontozza az adott pályaműben foglaltak hatékonyságát, és négy különböző pontszámot ad a pályázati anyag meghatározott elemeire.: A zsűritag által adott négy pontszám a következő súlyozással számít az elérhető összpontszámba:


A) Kihívás, háttér és célkitűzés 23,3%
B) Insightok és az ötlet 23,3%
C) Az ötlet megvalósítása 23,3%
D) Eredmények 30%

Zsűrikommentek
A pontozást követően a zsűritagok leírják röviden véleményüket az adott pályamű erősségeiről, gyengeségeiről. Ez fontos visszajelzés (anonim) szakmai szempontból az adott pályamű alkotói felé.

Első kör
Minden zsűritag kb.30 pályaművet értékel különböző kategóriákból. A pályamunka értékelése teljes mértékben a hatékonyságon alapul, amelyet minden benyújtott anyagnál az eredmények egyértelmű bizonyítása támaszt alá.

Az első körben a kiválasztás a kézzelfogható tényeken alapul, mint például az adott aktivitás háttérkörülményei, az üzleti célok, a kreatív koncepció, a médiastratégia és legfőképp az eredményeket alátámasztó bizonyítékok bemutatása, amely minden kétséget kizáróan igazolja a marketingkommunikáció hatékonyságát.

A döntő
Az értékelés menete hasonló az első körhöz (pontszámok, súlyozás), de a pályaművek értékelése kategóriánként történik.

Érintettség / Összeférhetetlenség
Egy-egy zsűritag számára olyan pályamunkákat jelölünk ki, hogy az érintettséget / összeférhetetlenséget elkerüljük. A bírálás megkezdése előtt a zsűritagoknak tájékoztatniuk kell a moderátort, ha esetleg olyan pályamunkát kaptak, amelyet nem pontozhatnak érintettség / összeférhetetlenség miatt.

Titoktartás
Minden zsűritagnak titoktartási nyilatkozatot kell aláírnia a zsűrizés megkezdése előtt.

Effie - gratulálunk a győzteseknek
Eseménynaptár

Évkönyv 2020 a döntősök esettanulmányaival: letöltés
Ipsos – Effie Awards Analysis
Kivonat:
(A teljes kutatási eredmény is hozzáférhető, jelezd felénk igényedet!)

Feliratkozás

Hírek, aktuális információk a 2020-as versenyről első kézből, elsők között.

Digital hungary
onbrands

Támogatók

TV2 Csoport

Együttműködő partnerek


AWARDING IDEAS THAT WORK ®
© Effie Worldwide, Inc. All Rights Reserved. Effie is a registered trademark / service mark of Effie Worldwide, Inc.
MAKSZ     IAA
X
Szöveg