snack (pl.édesség, desszert, jégkrém, keksz, chips stb.)
egyéb
Ital
alkoholos italok (pl.sör, bor, pezsgő, likőr, égetett szeszesitalok stb.)
nem alkoholos italok (pl.kávé, tea, gyümölcslé, tej, tej helyettesítők, ásványvíz, diétás/nem diétás üdítők stb.)
egyéb (pl.energiaitalok)
Kozmetikumok, szépségápolás, divat
Autóipar ? járművek (márkák és modellek)
Egyéb tartós/nem tartós fogyasztási cikkek
Gyógyszer kategória
OTC gyógyszerek
egyéb
Kereskedelem
kereskedelem
e-kereskedelem
kereskedelmi akció (az 1 napostól a max. 4 hétig tartó akcióig)
Szolgáltatások
pénzügyi (bank, biztosító)
telekommunikáció
média (tv, rádió csatorna vagy műsor, online portal, stb.)
turizmus, utazás, szabadidő
kulturális szolgáltatás (fesztivál, koncert, előadás stb.)
egyéb
Egészséges életmód/Fitness&Wellness
Az adott hatóságok által engedélyezett termékek, szolgáltatások, amelyeknek a fogyasztó egészsége, az egészséges életmód népszerűsítése áll a középpontban (pl. egészség/fitness mérőeszközök, applikációk, testedző eszközök, táplálék kiegészítők, vitaminok, energiaszeletek/italok, fitness stúdiók/táborok/programok stb)
Image kategória
Bevezetőkampány
termék / szolgáltatás bevezetés
termék / szolgáltatás újra bevezetése
Üzleti kommunikáció
Business-to-business aktivitások, ezen belül bármilyen típusú termék/szolgáltatás, bármelyik piaci szegmensből nevezhető.
Társadalmi célú kampányok ? CSR - Márkák, vállalatok
környezetvédelem
doing good
Társadalmi célú kampányok - Non-profit szervezetek
1%-os kampány
egyéb
Kis költségvetésű, gazdasági célú kampányok (5 millió forint alatti) - Az itt pályázó alkotások nem indulhatnak egyúttal a Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok kategóriában is.
Nem nevezhető ide egy már létező, adott márka (ugyanaz a márkanév és a termék/szolgáltatás ?kategória) valamilyen változatának - pl. új íz, diétás változat ? marketingkommunikációs aktivitása.
Hosszú távú hatékonyság/Tartós siker (min. 3 év tartósan kiemelkedő eredményei egy adott terméknél, szolgáltatásnál)
A pályaműben bemutatott min. 3 éves időszakban az aktivitásnak közös célkitűzéssel kell rendelkezniük mind a stratégia, mind a kreatív megvalósítás során, a meghatározó elemek (pl. szereplő, dal, téma, szlogen) alkalmazásával az időszak során, így bizonyítva a hosszú távú hatékonyságot. A nevezésnek tartalmaznia kell a legutóbbi, 2019-es év eredményét is.
Big marketing idea
Olyan újszerű, eddig nem alkalmazott marketing megoldások bemutatása, amelyek döntően hozzájárultak a hatékony eredmény eléréséhez.
Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok
Nem tartalmazhat fizetett vagy nem fizetett televízió-, rádió-, sajtóhirdetést-, óriás plakát-, citylight-, mozireklám megjelenést. (ide nevezhetők pl. PR, ?word of mouth?, DM, e-dm kampányok, loyalty program, esemény stb.) Az itt pályázó alkotások nem indulhatnak egyúttal a Kis költségvetésű kampányok kategóriában is.
Branded content
A célcsoport hatékony elérése eredeti, informatív vagy szórakoztató jellegű márkás tartalom létrehozásával, amely nem reklám. A tartalom készülhet a kiadó által vagy függetlenül tőle.
Szezonális marketing
Az év jellegzetes időszakai, az ünnepek és események (pl. Karácsony, Húsvét, Anyák napja, Valentin-nap stb.) lehetőséget biztosítanak az iparági szereplőknek, hogy kommunikációs stratégiát építsenek fel a célközönség ezen meghatározott időszakra vonatkozó érdeklődésére alapozva. Ebben a kategóriában azokat díjazzuk, akik sikeresen éltek egy jellegzetes időszak, ünnep vagy kulturális esemény kínálta lehetőséggel, elérve vagy túlszárnyalva a kitűzött célokat.
Youth marketing (tinédzsereknek, fiatal felnőtteknek szóló aktivitások)
INNOVÁCIÓS KÜLÖNDÍJ – ELISMERÉS AZ ÚJÍTÓKNAK!
A hatékony, eredményes munkáért járó Finalist, Bronz, Ezüst, Arany Effie díjak mellé 2019-ben bevezettük az Effie Awards Hungary első különdíját, az Innovációs különdíjat. Ezt az elismerést annak a pályaműnek az alkotói fogják kapni, akik az új infokommunikációs technológiák innovatív, úttörő módon való használatával, alkalmazásával valósítottak meg sikeres marketing aktivitást. Az Innovációs különdíj független elismerés, elkülönül a hagyományos Effie-díjaktól. Ez a különdíj az innováció ösztönzésére született meg – a Microsoft közreműködésével.
Az Effie a Microsofttal együtt ezzel az elismeréssel kívánja jutalmazni a kommunikációs szakma sikeres újító, felfedező, kísérletező alkotóközösségeit, megbízót és ügynökséget. Az Effie-n shortlist-re jutott pályaművek közül a zsűritagok javaslata alapján Innovációs különdíjra jelölt pályaművek közül külön zsűri testület - benne a Microsoft képviselője - fog dönteni az elismerés odaítéléséről. A díj kihirdetésére az Effie Díjátadón kerül sor.
Az Effie szervezői fenntartják annak jogát, hogy a benyújtott pályázatokat a pályázó tájékoztatása mellett az általa megjelölt kategóriától eltérő kategóriába átsorolják, valamint - szükség esetén - módjukban áll az egyes kategóriákat összevonni vagy további egységekre bontani. Amennyiben a pályázó ezt nem fogadja el, a benyújtott pályázata törlésre kerül.
Eseménynaptár
Évkönyv 2020 a döntősök esettanulmányaival:letöltés
Ipsos – Effie Awards Analysis
Kivonat:
(A teljes kutatási eredmény is hozzáférhető, jelezd felénk igényedet!)
Feliratkozás
Hírek, aktuális információk a 2020-as versenyről első kézből, elsők között.