Termék/szolgáltatás kategóriák
- Élelmiszer
- étel (friss/csomagolt/mélyhűtött ételek)
- snack (pl. édesség, desszert, jégkrém, keksz, chips stb.)
- egyéb
- Ital
- alkoholos italok (pl. sör, bor, pezsgő, likőr, égetett szeszesitalok stb.)
- nem alkoholos italok (pl. kávé, tea, gyümölcslé, tej, tej helyettesítők, ásványvíz, diétás/nem diétás üdítők stb.)
- egyéb (pl. energiaitalok)
- Autóipar – járművek (márkák és modellek)
- Egyéb tartós/nem tartós fogyasztási cikkek
- Gyógyszer kategória
- OTC gyógyszerek
- egyéb
- Kereskedelem
- kereskedelem
- e-kereskedelem
- kereskedelmi akció (az 1 napostól a max. 4 hétig tartó akcióig)
- Szolgáltatások
- pénzügyi (bank, biztosító)
- telekommunikáció
- média (tv, rádió csatorna vagy műsor, online portal, stb.)
- turizmus, utazás, szabadidő
- kulturális szolgáltatás (fesztivál, koncert, előadás stb.)
- egyéb
- Wellbeing
ÚJ
Termékek, szolgáltatások, amelyeknek a fogyasztó egészsége, szépsége, fizikai/mentális egészsége, az egészséges életmód népszerűsítése áll a középpontban (pl. egészség/fitness mérőeszközök, applikációk, testedző eszközök, táplálék kiegészítők, vitaminok, energiaszeletek/italok, kozmetikumok, szépségápolás, divat, sport, rekreáció)
Speciális kategóriák
- Kríziskezelés
Kialakult gazdasági/társadalmi/kultúrális krízishelyzet kezelésére adott válasz: olyan hatékony marketing aktivitás nevezhető ide, amelyet a krízis sújtotta ágazatban/szektorban/területen tevékenykedő vállalat végzett a krízishelyzetből való sikeres kilábalás érdekében (pl. a tevékenységi kör módosításával, átpozicionálással, a portfolio megváltoztatásával, a digitalizáció felgyorsításával stb.), és ezt a sikert az elért eredmény bemutatásával, bizonyításával alá tudja támasztani.
- Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok
Nem tartalmazhat fizetett vagy nem fizetett televízió-, rádió-, sajtóhirdetést-, óriás plakát-, citylight-, mozireklám megjelenést. (ide nevezhetők pl. PR, „word of mouth”, DM, e-dm kampányok, loyalty program, esemény stb.) Az itt pályázó alkotások nem indulhatnak egyúttal a Kis költségvetésű kampányok kategóriában is.
- Influencer marketing
Ez a kategória azokat a márkákat/vállalatokat díjazza, amelyek hatékonyan működtek együtt népszerű influencerekkel, hogy elérjék célközönségüket rövid vagy hosszú távú marketingcélok megvalósítása érdekében. Az influencerek/véleményvezérek lehetnek a közösségi média/vertikális platform vezetői, a márka nagykövete, bloggerek stb. Határozza meg egyértelműen, hogy mi volt a stratégia, ki volt a közönsége, és miért volt fontos a közönség számára az adott influencer. Magyarázza el, mit tett az influencer a közönsége érdekében. Magyarázza el, hogy a márka miért választotta ki az adott influencert, hogyan használták fel őket a sikeres marketing tevékenység során és ez milyen hatással volt a fogyasztói magatartást és az üzleti eredményességet.
- Adatvezérelt marketing
Azok a márkák/vállalatok nevezhetik ide marketing aktivitásaikat, akik adatokat, elemzéseket és technológiát használnak fel a megfelelő vásárló azonosításához a megfelelő üzenethez a megfelelő időben. Mutassák be, miként használták fel az adatokat a vásárlási döntés befolyásolásához, üzleti céljaik elérése érdekében. Emelje ki azokat a fejlett elemzési képességeket, amelyek hozzájárultak a program sikeréhez, mint például a piaci mix modellezése, az árrugalmasság, valamint a befektetés megtérülésének (ROI) mérése és elemzése.
- Egyéb
- Mesterséges intelligencia a hatékonyság szolgálatában
ÚJ
Ez a kategória a mesterséges intelligencia technológiájának a marketing hatékonyságának javítását célzó alkalmazását hivatott elismerni. Ide tartozik a közönségcélzás, az interaktív élmény, a programozás, a tartalomgenerálás és az innováció. A résztvevőknek be kell mutatniuk, hogyan járult hozzá a mesterséges intelligencia a hatékonysághoz.
- Sportmarketing
ÚJ
Sporttal kapcsolatos marketingaktivitás, amely márkákhoz, eseményekhez, sportolókhoz, szponzorációkhoz vagy sportélményekhez kapcsolódik - legyen szó fizikai vagy digitális térben megvalósított aktivitásról. A sport világa nem csupán háttérként, hanem stratégiai eszközként szolgál a márka céljainak elérésében. Pl: sporteseményekre épülő aktivációk, sportolók vagy csapatok integrációja a kommunikációba, szponzorációs platformok, sportalapú márkaépítés, vagy e-sporthoz kapcsolódó megoldások. Fontos, hogy az aktivitás ne csupán a márka és a sport kapcsolatára épüljön.
- Üzleti kommunikáció
Business-to-business aktivitások, ezen belül bármilyen típusú termékkel/szolgáltatással kapcsolatos marketing aktivitás, bármelyik piaci szegmensből nevezhető.
- Kis költségvetésű, gazdasági célú kampányok (7 millió forint alatti)
Nem nevezhető ide egy már létező, adott márka (ugyanaz a márkanév és a termék/szolgáltatás -kategória) valamilyen változatának - pl. új íz, diétás változat - marketingkommunikációs aktivitása.
- Age-Inclusive Marketing
ÚJ
- Youth engagement
Olyan kampányok, amelyek a tizenévesekhez vagy fiatal felnőttekhez (kb. 14–29 év) szóltak sikeresen, releváns és hiteles módon. A fiatal célcsoport elérése kihívás: gyorsan változó trendek, digitális platformok, értékalapú döntések és erős közösségi hatások jellemzik. Ide tartozik a gamerek, e-sport-közösségek, tartalomfogyasztók és digitális natívok megszólítása is – különös tekintettel arra, ha a kampány a játék, mint közösségi és kulturális élmény mentén épült fel.
- Silver engagement
Ez az alkategória azokat a kampányokat ismeri el, amelyek az 50 év feletti fogyasztókat célozták meg.A "Silver" generáció aktív, vásárlóereje jelentős, és sok esetben hűségesebb, mint fiatalabb társaik. A kampányoknak azt kell bizonyítaniuk, hogy értéket, méltóságot és relevanciát kínáltak ennek a sokszínű, gyakran alulreprezentált célcsoportnak.
- Consumer Loyalty
ÚJ
Olyan marketingmegoldások, amelyek célja a meglévő ügyfelek, vásárlók vagy partnerek megtartása, újraaktiválása vagy hosszú távú elkötelezése volt – akár fogyasztói (B2C), akár üzleti (B2B, B2B2C) környezetben. A kampányok fókuszában a márka és az ügyfél, felhasználó vagy partner közötti kapcsolat elmélyítése áll – például lojalitásprogramokon, közösségi élményeken, személyre szabott ajánlatokon, adatvezérelt perszonalizáción, edukáción vagy egyéb értéknövelt szolgáltatáson keresztül. Pl: ismételt vásárlás vagy megrendelés ösztönzése, ügyfél- vagy partnerérték növelése, elvándorlás csökkentése, üzleti kapcsolatok hosszú távú megerősítése, márkahűség vagy érzelmi kötődés kialakítása.
- Branded content
A célcsoport hatékony elérése eredeti, informatív vagy szórakoztató jellegű márkás tartalom létrehozásával, amely nem reklám. A tartalom készülhet a kiadó által vagy függetlenül tőle.
- Big Marketing Idea
Olyan újszerű, eddig nem alkalmazott marketing megoldások bemutatása, amelyek döntően hozzájárultak a hatékony eredmény eléréséhez.
- Szezonális marketing
Az év jellegzetes időszakai, az ünnepek és események (pl. Karácsony, Húsvét, Anyák napja, Valentin-nap stb.) lehetőséget biztosítanak az iparági szereplőknek, hogy kommunikációs stratégiát építsenek fel a célközönség ezen meghatározott időszakra vonatkozó érdeklődésére alapozva. Ebben a kategóriában azokat díjazzuk, akik sikeresen éltek egy jellegzetes időszak, ünnep vagy kulturális esemény kínálta lehetőséggel, elérve vagy túlszárnyalva a kitűzött célokat.
- Image kategória
- Employer Branding
- Bevezetőkampány
- termék / szolgáltatás bevezetés
- termék / szolgáltatás újra bevezetése
- Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok
- környezetvédelem
- doing good
- Társadalmi célú kampányok – Non-profit szervezetek
- 1%-os kampány
- egyéb
- Hosszú távú hatékonyság/Tartós siker (min. 3 év tartósan kiemelkedő eredményei egy adott terméknél, szolgáltatásnál)
A pályaműben bemutatott min. 3 éves időszakban az aktivitásnak közös célkitűzéssel kell rendelkezniük mind a stratégia, mind a kreatív megvalósítás során, a meghatározó elemek (pl. szereplő, dal, téma, szlogen) alkalmazásával az időszak során, így bizonyítva a hosszú távú hatékonyságot. A nevezésnek tartalmaznia kell a legutóbbi teljes 2024-es év eredményét is.