Effie Awards

Nevezési kategóriák

    Termék/szolgáltatás kategóriák

  • Élelmiszer
    1. étel (friss/csomagolt/mélyhűtött ételek)
    2. snack (pl. édesség, desszert, jégkrém, keksz, chips stb.)
    3. egyéb
  • Ital
    1. alkoholos italok (pl. sör, bor, pezsgő, likőr, égetett szeszesitalok stb.)
    2. nem alkoholos italok (pl. kávé, tea, gyümölcslé, tej, tej helyettesítők, ásványvíz, diétás/nem diétás üdítők stb.)
    3. egyéb (pl. energiaitalok)
  • Autóipar – járművek (márkák és modellek)
  • Egyéb tartós/nem tartós fogyasztási cikkek
  • Gyógyszer kategória
    1. OTC gyógyszerek
    2. egyéb
  • Kereskedelem
    1. kereskedelem
    2. e-kereskedelem
    3. kereskedelmi akció (az 1 napostól a max. 4 hétig tartó akcióig)
  • Szolgáltatások
    1. pénzügyi (bank, biztosító)
    2. telekommunikáció
    3. média (tv, rádió csatorna vagy műsor, online portal, stb.)
    4. turizmus, utazás, szabadidő
    5. kulturális szolgáltatás (fesztivál, koncert, előadás stb.)
    6. egyéb
  • Wellbeing 
    ÚJ
    Termékek, szolgáltatások, amelyeknek a fogyasztó egészsége, szépsége, fizikai/mentális egészsége, az egészséges életmód népszerűsítése áll a középpontban (pl. egészség/fitness mérőeszközök, applikációk, testedző eszközök, táplálék kiegészítők, vitaminok, energiaszeletek/italok, kozmetikumok, szépségápolás, divat, sport, rekreáció)

    Speciális kategóriák

  • Kríziskezelés
    Kialakult gazdasági/társadalmi/kultúrális krízishelyzet kezelésére adott válasz: olyan hatékony marketing aktivitás nevezhető ide, amelyet a krízis sújtotta ágazatban/szektorban/területen tevékenykedő vállalat végzett a krízishelyzetből való sikeres kilábalás érdekében (pl. a tevékenységi kör módosításával, átpozicionálással, a portfolio megváltoztatásával, a digitalizáció felgyorsításával stb.), és ezt a sikert az elért eredmény bemutatásával, bizonyításával alá tudja támasztani.
  • Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok
    Nem tartalmazhat fizetett vagy nem fizetett televízió-, rádió-, sajtóhirdetést-, óriás plakát-, citylight-, mozireklám megjelenést. (ide nevezhetők pl. PR, „word of mouth”, DM, e-dm kampányok, loyalty program, esemény stb.) Az itt pályázó alkotások nem indulhatnak egyúttal a Kis költségvetésű kampányok kategóriában is.
    1. Influencer marketing
      Ez a kategória azokat a márkákat/vállalatokat díjazza, amelyek hatékonyan működtek együtt népszerű influencerekkel, hogy elérjék célközönségüket rövid vagy hosszú távú marketingcélok megvalósítása érdekében. Az influencerek/véleményvezérek lehetnek a közösségi média/vertikális platform vezetői, a márka nagykövete, bloggerek stb. Határozza meg egyértelműen, hogy mi volt a stratégia, ki volt a közönsége, és miért volt fontos a közönség számára az adott influencer. Magyarázza el, mit tett az influencer a közönsége érdekében. Magyarázza el, hogy a márka miért választotta ki az adott influencert, hogyan használták fel őket a sikeres marketing tevékenység során és ez milyen hatással volt a fogyasztói magatartást és az üzleti eredményességet.

    2. Adatvezérelt marketing
      Azok a márkák/vállalatok nevezhetik ide marketing aktivitásaikat, akik adatokat, elemzéseket és technológiát használnak fel a megfelelő vásárló azonosításához a megfelelő üzenethez a megfelelő időben. Mutassák be, miként használták fel az adatokat a vásárlási döntés befolyásolásához, üzleti céljaik elérése érdekében. Emelje ki azokat a fejlett elemzési képességeket, amelyek hozzájárultak a program sikeréhez, mint például a piaci mix modellezése, az árrugalmasság, valamint a befektetés megtérülésének (ROI) mérése és elemzése.

    3. Egyéb
  • Mesterséges intelligencia a hatékonyság szolgálatában 
    ÚJ
    Ez a kategória a mesterséges intelligencia technológiájának a marketing hatékonyságának javítását célzó alkalmazását hivatott elismerni. Ide tartozik a közönségcélzás, az interaktív élmény, a programozás, a tartalomgenerálás és az innováció. A résztvevőknek be kell mutatniuk, hogyan járult hozzá a mesterséges intelligencia a hatékonysághoz.
  • Sportmarketing 
    ÚJ
    Sporttal kapcsolatos marketingaktivitás, amely márkákhoz, eseményekhez, sportolókhoz, szponzorációkhoz vagy sportélményekhez kapcsolódik - legyen szó fizikai vagy digitális térben megvalósított aktivitásról. A sport világa nem csupán háttérként, hanem stratégiai eszközként szolgál a márka céljainak elérésében. Pl: sporteseményekre épülő aktivációk, sportolók vagy csapatok integrációja a kommunikációba, szponzorációs platformok, sportalapú márkaépítés, vagy e-sporthoz kapcsolódó megoldások. Fontos, hogy az aktivitás ne csupán a márka és a sport kapcsolatára épüljön.
  • Üzleti kommunikáció
    Business-to-business aktivitások, ezen belül bármilyen típusú termékkel/szolgáltatással kapcsolatos marketing aktivitás, bármelyik piaci szegmensből nevezhető.
  • Kis költségvetésű, gazdasági célú kampányok (7 millió forint alatti)
    Nem nevezhető ide egy már létező, adott márka (ugyanaz a márkanév és a termék/szolgáltatás -kategória) valamilyen változatának - pl. új íz, diétás változat - marketingkommunikációs aktivitása.
  • Age-Inclusive Marketing 
    ÚJ
    1. Youth engagement
      Olyan kampányok, amelyek a tizenévesekhez vagy fiatal felnőttekhez (kb. 14–29 év) szóltak sikeresen, releváns és hiteles módon. A fiatal célcsoport elérése kihívás: gyorsan változó trendek, digitális platformok, értékalapú döntések és erős közösségi hatások jellemzik. Ide tartozik a gamerek, e-sport-közösségek, tartalomfogyasztók és digitális natívok megszólítása is – különös tekintettel arra, ha a kampány a játék, mint közösségi és kulturális élmény mentén épült fel.

    2. Silver engagement
      Ez az alkategória azokat a kampányokat ismeri el, amelyek az 50 év feletti fogyasztókat célozták meg.A "Silver" generáció aktív, vásárlóereje jelentős, és sok esetben hűségesebb, mint fiatalabb társaik. A kampányoknak azt kell bizonyítaniuk, hogy értéket, méltóságot és relevanciát kínáltak ennek a sokszínű, gyakran alulreprezentált célcsoportnak.

  • Consumer Loyalty 
    ÚJ
    Olyan marketingmegoldások, amelyek célja a meglévő ügyfelek, vásárlók vagy partnerek megtartása, újraaktiválása vagy hosszú távú elkötelezése volt – akár fogyasztói (B2C), akár üzleti (B2B, B2B2C) környezetben. A kampányok fókuszában a márka és az ügyfél, felhasználó vagy partner közötti kapcsolat elmélyítése áll – például lojalitásprogramokon, közösségi élményeken, személyre szabott ajánlatokon, adatvezérelt perszonalizáción, edukáción vagy egyéb értéknövelt szolgáltatáson keresztül. Pl: ismételt vásárlás vagy megrendelés ösztönzése, ügyfél- vagy partnerérték növelése, elvándorlás csökkentése, üzleti kapcsolatok hosszú távú megerősítése, márkahűség vagy érzelmi kötődés kialakítása.
  • Branded content
    A célcsoport hatékony elérése eredeti, informatív vagy szórakoztató jellegű márkás tartalom létrehozásával, amely nem reklám. A tartalom készülhet a kiadó által vagy függetlenül tőle.
  • Big Marketing Idea
    Olyan újszerű, eddig nem alkalmazott marketing megoldások bemutatása, amelyek döntően hozzájárultak a hatékony eredmény eléréséhez.
  • Szezonális marketing
    Az év jellegzetes időszakai, az ünnepek és események (pl. Karácsony, Húsvét, Anyák napja, Valentin-nap stb.) lehetőséget biztosítanak az iparági szereplőknek, hogy kommunikációs stratégiát építsenek fel a célközönség ezen meghatározott időszakra vonatkozó érdeklődésére alapozva. Ebben a kategóriában azokat díjazzuk, akik sikeresen éltek egy jellegzetes időszak, ünnep vagy kulturális esemény kínálta lehetőséggel, elérve vagy túlszárnyalva a kitűzött célokat.
  • Image kategória
  • Employer Branding
  • Bevezetőkampány
    1. termék / szolgáltatás bevezetés
    2. termék / szolgáltatás újra bevezetése
  • Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok
    1. környezetvédelem
    2. doing good
  • Társadalmi célú kampányok – Non-profit szervezetek
    1. 1%-os kampány
    2. egyéb
  • Hosszú távú hatékonyság/Tartós siker (min. 3 év tartósan kiemelkedő eredményei egy adott terméknél, szolgáltatásnál)
    A pályaműben bemutatott min. 3 éves időszakban az aktivitásnak közös célkitűzéssel kell rendelkezniük mind a stratégia, mind a kreatív megvalósítás során, a meghatározó elemek (pl. szereplő, dal, téma, szlogen) alkalmazásával az időszak során, így bizonyítva a hosszú távú hatékonyságot. A nevezésnek tartalmaznia kell a legutóbbi teljes 2024-es év eredményét is.


Az Effie szervezői fenntartják annak jogát, hogy a benyújtott pályázatokat a pályázó tájékoztatása mellett az általa megjelölt kategóriától eltérő kategóriába átsorolják, valamint - szükség esetén - módjukban áll az egyes kategóriákat összevonni vagy további egységekre bontani. Amennyiben a pályázó ezt nem fogadja el, a benyújtott pályázata törlésre kerül.

Eseménynaptár
Nevezési határidők
Május 27. kedd 23:59-ig VILLÁMÁR lehetőséget biztosítunk!
I. 2025. június 13. péntek 23:59-ig
II. 2025. július 18. péntek 23:59-ig
Extra / Final 2025. augusztus 8. péntek 23:59-ig
Határidő hosszabbítás!
A nem villámáras nevezéseket július 11. helyett július 18-ig várjuk. A nevezési díj: 240,000 Ft + áfa.
Minden további nevezési feltétel változatlanul érvényes!


Főtámogató

Együttműködő partnerek:
onbrands
onbrands
Digital hungary

Feliratkozás

Hírek, aktuális információk a 2025-es versenyről első kézből, elsők között.

AWARDING IDEAS THAT WORK ®
© Effie Worldwide, Inc. All Rights Reserved. Effie is a registered trademark / service mark of Effie Worldwide, Inc.
MAKSZ         IAA
X
Szöveg
X
Szöveg