Effie Awards

A zsűrizés folyamata

Az idei verseny zsűritagjai ez alkalommal is a hazai kommunikációs iparág tapasztalt, elismert, vezető szakemberei, összesen mintegy 120 fő. A zsűrizés ebben évben online illetve személyes részvétellel zajlik.
A pályázatok elbírálása két szakaszban történik. A pontozás név nélkül, bizalmasan folyik. Az értékelés mindkét körében a marketingkommunikációs iparág legkülönbözőbb területeiről érkező elismert szakemberek, felsővezetők értékelik a pályamunkákat a bizonyított eredmények alapján, amelyek alátámasztják, hogy a kommunikáció szervesen hozzájárult a kampány sikeréhez. A két körben két különböző zsűri bírál.

  • Az első körben legmagasabb pontszámot elért pályázati anyagok kerülnek a döntőbe.
  • A zsűri a pályázat minden elemét - az Esettanulmányt és a kreatív elemeket is - pontozza mindkét körben.

Az első kör zsűritagjainak pontszámai döntik el, mely pályázatok jutnak a döntőbe, a második kör zsűritagjainak pontszámai alapján dől el, hogy a döntőbe jutottak közül melyek kapják a Finalist, Bronz, Ezüst vagy Arany szintet elért Effie-díjat. A döntőbe jutásnak is és a díjazásnak is van egy Effie Worldwide által nemzetközileg előírt, kötelezően teljesítendő minimum ponthatára. Előfordulhat, hogy egy kategóriában minden díj-szinten egy vagy egynél több győztes is lesz, de az is lehet, hogy egyáltalán nem lesz díjazott. A zsűri először elolvassa a pályázati anyagot, majd közvetlenül utána megnézi a hozzá tartozó, illusztrációként szolgáló kreatív anyagokat. Fontos szem előtt tartani, hogy egy zsűritag jelentős számú pályázati anyagot néz át, tehát a tömörség, az érthetőség, egyértelműség és az erős történetmesélés elengedhetetlen ahhoz, hogy a pályamunka kiemelkedjen a többi közül.

Az Arany Effie-díjat elért pályaműveket a zsűrizést követően külön Platina-grémium értékeli és ítéli oda közülük a legjobbnak a Platina Effie-t.

A Microsoft Innovációs Különdíj odaítélését szintén egy külön grémium dönti el, élén a Microsoft képviselőjével. A döntőbe jutott alkotások közül a második kör zsűritagjai adhatnak jelölést e díjra, a legtöbb jelölést kapó pályaművek kerülnek a különdíj-zsűri elé.

Pontozási rendszer
A zsűri az értékelés során előre meghatározott kritériumok alapján pontozza az adott pályaműben foglaltak hatékonyságát, és négy különböző pontszámot ad a pályázati anyag meghatározott elemeire.: A zsűritag által adott négy pontszám a következő súlyozással számít az elérhető összpontszámba:


A) Kihívás, háttér és célkitűzés 23,3%
B) Insightok és az ötlet 23,3%
C) Az ötlet megvalósítása 23,3%
D) Eredmények 30%

Zsűrikommentek
A pontozást követően a zsűritagok leírják röviden véleményüket az adott pályamű erősségeiről, gyengeségeiről. Ez fontos visszajelzés (anonim) a szakmai továbbfejlődés szempontjából az adott pályamű alkotói felé.

Első kör
Az első körben az értékelés az adott pályaműben szereplő tényeken alapul: az adott aktivitás háttérkörülményei, az üzleti célok, a kreatív koncepció, a médiastratégia és legfőképp az eredményeket alátámasztó bizonyítékok bemutatása, amely minden kétséget kizáróan igazolja a marketingkommunikáció hatékonyságát. A zsűritagok vegyesen kapnak pályaműveket több kategóriából, hogy az értékelés ne összehasonlító, hanem az adott pályaművet önmagában vizsgáló legyen, és a zsűritagok eldönthessék, megfelelően bizonyított-e a hatékonyság a pályaműben ahhoz, hogy a pályamű döntőbe jusson és ott már az adott kategórián belül mérethesse meg magát a többi pályamű között.

A döntő
Az értékelés menete hasonló az első körhöz (pontszámok, súlyozás), de a pályaművek értékelése már kategóriánként történik, azaz egymáshoz mérhető módon. Az így adott pontszámok alapján fog kialakulni kategórián belül a Finalist, Bronz, Ezüst, Arany Effie-díjat érdemlők köre.

Érintettség / Összeférhetetlenség
Egy-egy zsűritag számára olyan pályamunkákat jelölünk ki, hogy az érintettséget / összeférhetetlenséget elkerüljük. A bírálás megkezdése előtt a zsűritagoknak tájékoztatniuk kell a moderátort, ha esetleg olyan pályamunkát kaptak, amelyet nem pontozhatnak érintettség / összeférhetetlenség miatt.

Titoktartás
Minden zsűritagnak titoktartási nyilatkozatot kell aláírnia a zsűrizés megkezdése előtt, valamint nem megengedett (és nem is engedi a zsűrizési szoftver) a képernyőmentés, nyomtatás stb. az online zsűrizés folyamán, a személyes jelenléttel történő zsűrizéskor a moderátorok a helyszínen felügyelik a titoktartási nyilatkozatban foglaltak betartását.

Eseménynaptár
A következő nevezési határidő:
2022. július 4. hétfő
Útmutató a sikeres pályázatíráshoz:

Feliratkozás

Hírek, aktuális információk a 2022-es versenyről első kézből, elsők között.

onbrands
onbrands
Digital hungary
AWARDING IDEAS THAT WORK ®
© Effie Worldwide, Inc. All Rights Reserved. Effie is a registered trademark / service mark of Effie Worldwide, Inc.
MAKSZ         IAA
X
Szöveg
X
Szöveg