Megbízók és ügynökségek világszerte az iparág kiemelkedő, egyedülálló szakmai elismeréseként tekintenek az Effie-re, amely a sikeres és hatékony marketingkommunikáció minden formáját díjazza. 1968 óta a marketing Oscar-nak is nevezett Effie megnyerése a teljesítmény globális szimbólumává vált, ma már világszerte több mint 50 országban rendezik meg a versenyt. Magyarország 2002-ben csatlakozott az Effie-hez, a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége közösen szervezi ezt a megmérettetést, amely a marketingkommunikáció alapvető célját, a hatékonyságot díjazza.
Az Effie célja az olyan, sikeres, hatékony marketingkommunikációs aktivitások és megoldások elismerése, amelyek az adott piaci környezetben maximálisan beváltották a hozzájuk fűzött reményeket: bizonyítottan teljesítették, sőt meghaladták az eredetileg kitűzött, világosan meghatározott célokat. Nem elég a sikeres aktivitás, a pályázat színvonalas, hatékony megírása ugyanilyen fontos! A pályázatok értékelése a célokkal szembeni teljesítmény objektív bizonyítékain alapul, melyeket két fordulóban vizsgál és pontoz a közel 100 fős szakmai zsűri, titoktartási kötelezettség mellett. Őket kell adatokkal, számokkal meggyőzni, plasztikus, felhasználóbarát formában, s erre mindössze 8 perc áll maximum rendelkezésre.
A beküldendő pályamű 4 részből áll, a végső pontszám kialakulásánál a „Kihívás”-ra, az „Ötlet”-re, a „Megvalósítás”-ra adott pontok 23,3%-23,3%- 23,3%-os súllyal, míg az „Eredmény” bemutatására adott pontok 30%-os súllyal számítanak. A súlyozás is mutatja: az Effie nem kreatív verseny. A hatékonyság a lényeg.
Már a döntőbe jutás is nagy eredménynek számít, ezért azt is díjazzuk, a bronz, ezüst, arany és platina Effie-vel együtt, a Díjátadó Gálaesten, a szakma ünnepén!