Effie Awards

Kreatív anyagok feltöltésenek követelménye

A pályázó köteles a kreatív megvalósítás bemutatását kétféleképpen megtenni:

  1. Kreatív bemutató – max. 3 percben (250 MB; .mp4 formátum; 640x480/1280x720 felbontásban)
  2. Egyes kulcsfontosságúnak tartott kreatív elemek csatolása külön is - max. 6, min. 2 (15 MB; .jpg formátum; nagy felbontásban)

1. Kreatív bemutató

A zsűritagok először a hatékonysági esettanulmány 4 fejezetét olvassák el, utána tekintik meg a pályamű kötelező mellékletét, a kreatív bemutatót, amely az ötlet megvalósítását illusztrálja. Tehát a zsűritagok ekkor már ismerik a célkitűzéseket, a stratégiát és az eredményeket, ezért a kreatív bemutatóban arra kíváncsiak, milyen formában találkoztak a magyarországi fogyasztók az ötlettel, az üzenettel. A kreatív bemutató nem az írásos pályamű, hatékonysági esettanulmány filmes változata! Olyan módon kell a zsűritagok elé tárni az egyes elemeket, ahogy a fogyasztó is találkozott velük! Sem eredmények, sem versenytársak logói, kreatív anyagai, sem ügynökség neve nem szerepelhetnek benne!

A kreatív bemutatóban megjelenített kreatív és kommunikációs elemeknek közvetlenül kapcsolódniuk kell a hatékonysági esettanulmányban meghatározott stratégiai célkitűzéshez és eredményekhez (3. és 4. pont), valamint médiastratégiához.

A kreatív bemutatóban nem kell megjeleníteni minden, kommunikációs érintkezési elemet, csak azokat, amelyeket lényegesnek ítél a pályamunka sikerének elérésében, és amelyeket az írásos pályamunkában is kiemelten említettek. Pontlevonás jár például azért, ha a nyomtatott hirdetések jelentőségét említik az írásos pályaműben, de nem mutatják be a kreatív bemutatóban. Hasonlóképpen pontlevonásra adhatnak okot azok a kreatív elemek, amelyek a kreatív bemutatóban megjelennek, de az írásos pályázati anyagban nem szerepelnek.

A kreatív bemutató hossza maximum 3 perc lehet, kivéve a Hosszú távú hatékonyság kategória, ahol –tekintettel a nevezhető speciális időintervallumra – 4 perc lehet.

A kreatív bemutató szerkesztése, pl. hangalámondás, felirat stb. használata engedélyezett, ha az segíti a pályaműben foglaltak jobb illusztrálását. A kreatív bemutatóban csak akkor alkalmazhatók szerkesztési effektek, ha azok nem akadályozzák a zsűrit annak felismerésében, hogy valójában milyen formában jelent meg az adott kreatív a piacon (pl. nem játszható le háttérzene a tv reklám bemutatása alatt, a reklámfilmet úgy kell megjeleníteni, ahogy az a fogyasztó látta)

A kreatív bemutatóban NEM szerepelhet:

  • Eredmény - beleértve a közösségi média lájkolóinak, követőinek stb. számát
  • Versenytárs logója, kreatív anyaga
  • Ügynökségi név, logó, ügynökség neve a feltöltött fájl nevében sem
  • Olyan zene/effekt/kép, amely megzavarhatja a zsűritagot abban, hogy egyértelmű legyen számára az eredeti kreatív megjelenési formája és annak hangja (ha ez releváns, pl. tv reklám, rádióreklám stb.)
  • A kreatív bemutatóban nem tüntethet fel olyan elemet, amelyekhez nem rendelkezik a megfelelő jogokkal.

A kreatív bemutatóban szerepelnie KELL:

  • A hatékonysági esettanulmányban említett integrált kommunikációs érintkezési pontok legalább egy teljes példája (print, rádió, web, OOH, TV, termék design, brand experience stb.)
  • A kreatív bemutatóban megjelenített egyes médiatípusokat meg kell nevezni, az egyértelmű beazonosítás érdekében (TV spot, rádió spot, sajtóhirdetés stb.)
  • Minden 60 másodpercnél rövidebb spotot/video elemet teljes egészében meg kell jeleníteni, csak az ennél hosszabbakat lehet vágással lerövidíteni úgy, hogy a zsűritag számára így is egyértelmű legyen, hogy mely elemről van szó

2. Egyes kulcsfontosságúnak tartott kreatív elemek csatolása

Miután a zsűritagok elolvasták a hatékonysági esettanulmányt és megnézték a pályaműhöz tartozó kreatív bemutatót, átnézik a nevezéshez szintén csatolt, a nevező által kulcsfontosságúnak tartott kreatív elemeket, hogy a zsűritagok külön is, közelebbről, részleteiben is áttekinthessék azokat. Erre az állóképként megjeleníthető elemek a legalkalmasabbak (pl. weboldal, nyomtatott hirdetés, dm stb.), illetve olyan elemeket érdemes itt bemutatni, amelyeket a nevező szeretné, ha a zsűritag a kreatív bemutató megtekintése után külön is szemre vételezne.

Legfeljebb 6 kép tölthető fel, de legalább 2 kép csatolandó:

  • .jpg formátum, nagy felbontás, max. 15 MB
  • Ügynökség neve vagy logója nem szerepelhet itt sem!
  • A zsűrizésre benyújtott kreatív bemutatót és kiemelt kulcsfontosságú elemeket promóciós célokra is felhasználhatjuk döntős vagy nyertes pályamű esetén.

Valamint kérjük

  • Egy a pályaműben foglaltakra jellemző kreatív imidzs kép csatolását, ami a publikus esettanulmány-szöveg illusztrációjaként szolgálhat pl. az Effie-évkönyvbe, esettanulmány-könyvtárba. Formátum, méret: jpg, max. 15 MB.
  • Team-fotó/mini video csatolását (az online Díjátadóhoz). Formátum: 300 dpi .jpg vagy .jpeg, min.1000 pixel, max.15 MB.

Kérjük a fentiekben megadott összes formai, időbeni, adatmennyiségi megkötések, paraméterek betartását! A pályázóknak az érvényes nevezéshez fentiek betartása mellett minden, az érvényes Nevezési feltételekben és Versenyszabályzatban megadott előírást is be kell tartaniuk!

Eseménynaptár
2022. május 19. csütörtök 10:00
Online workshop 1.
2022. május 26. csütörtök 10:00
Online workshop 2.

„Iránytű a sikeres pályázatíráshoz”
Összefoglaljuk a sikeres pályázatírás főbb szempontjait, a bírák jó tanácsait, és hasznos tippeket adunk. Hogy az eredményes kampány jól megírt pályaműként szálljon versenybe!
Megnézem
Ipsos – Effie Awards Analysis
Kivonat:
(A teljes kutatási eredmény is hozzáférhető, jelezd felénk igényedet!)

Feliratkozás

Hírek, aktuális információk a 2022-es versenyről első kézből, elsők között.

Digital hungary
onbrands

Támogatók

atmedia
Impetus Research

Együttműködő partnerek


AWARDING IDEAS THAT WORK ®
© Effie Worldwide, Inc. All Rights Reserved. Effie is a registered trademark / service mark of Effie Worldwide, Inc.
MAKSZ         IAA
X
Szöveg
X
Szöveg