A pályázó köteles a kreatív megvalósítás bemutatását kétféleképpen megtenni:
A zsűritagok először a hatékonysági esettanulmány 4 fejezetét olvassák el, utána tekintik meg a pályamű kötelező mellékletét, a kreatív bemutatót, amely az ötlet megvalósítását illusztrálja. Tehát a zsűritagok ekkor már ismerik a célkitűzéseket, a stratégiát és az eredményeket, ezért a kreatív bemutatóban arra kíváncsiak, milyen formában találkoztak a magyarországi fogyasztók az ötlettel, az üzenettel. A kreatív bemutató nem az írásos pályamű, hatékonysági esettanulmány filmes változata! Olyan módon kell a zsűritagok elé tárni az egyes elemeket, ahogy a fogyasztó is találkozott velük! Sem eredmények, sem versenytársak logói, kreatív anyagai, sem ügynökség neve nem szerepelhetnek benne!
A kreatív bemutatóban megjelenített kreatív és kommunikációs elemeknek közvetlenül kapcsolódniuk kell a hatékonysági esettanulmányban meghatározott stratégiai célkitűzéshez és eredményekhez (3. és 4. pont), valamint médiastratégiához.
A kreatív bemutatóban nem kell megjeleníteni minden, kommunikációs érintkezési elemet, csak azokat, amelyeket lényegesnek ítél a pályamunka sikerének elérésében, és amelyeket az írásos pályamunkában is kiemelten említettek. Pontlevonás jár például azért, ha a nyomtatott hirdetések jelentőségét említik az írásos pályaműben, de nem mutatják be a kreatív bemutatóban. Hasonlóképpen pontlevonásra adhatnak okot azok a kreatív elemek, amelyek a kreatív bemutatóban megjelennek, de az írásos pályázati anyagban nem szerepelnek.
A kreatív bemutató hossza maximum 3 perc lehet, kivéve a Hosszú távú hatékonyság kategória, ahol –tekintettel a nevezhető speciális időintervallumra – 4 perc lehet.
A kreatív bemutató szerkesztése, pl. hangalámondás, felirat stb. használata engedélyezett, ha az segíti a pályaműben foglaltak jobb illusztrálását. A kreatív bemutatóban csak akkor alkalmazhatók szerkesztési effektek, ha azok nem akadályozzák a zsűrit annak felismerésében, hogy valójában milyen formában jelent meg az adott kreatív a piacon (pl. nem játszható le háttérzene a tv reklám bemutatása alatt, a reklámfilmet úgy kell megjeleníteni, ahogy az a fogyasztó látta)
A kreatív bemutatóban NEM szerepelhet:
A kreatív bemutatóban szerepelnie KELL:
Miután a zsűritagok elolvasták a hatékonysági esettanulmányt és megnézték a pályaműhöz tartozó kreatív bemutatót, átnézik a nevezéshez szintén csatolt, a nevező által kulcsfontosságúnak tartott kreatív elemeket, hogy a zsűritagok külön is, közelebbről, részleteiben is áttekinthessék azokat. Erre az állóképként megjeleníthető elemek a legalkalmasabbak (pl. weboldal, nyomtatott hirdetés, dm stb.), illetve olyan elemeket érdemes itt bemutatni, amelyeket a nevező szeretné, ha a zsűritag a kreatív bemutató megtekintése után külön is szemre vételezne.
Legfeljebb 6 kép tölthető fel, de legalább 2 kép csatolandó:
Valamint kérjük
Kérjük a fentiekben megadott összes formai, időbeni, adatmennyiségi megkötések, paraméterek betartását! A pályázóknak az érvényes nevezéshez fentiek betartása mellett minden, az érvényes Nevezési feltételekben és Versenyszabályzatban megadott előírást is be kell tartaniuk!
Hírek, aktuális információk a 2022-es versenyről első kézből, elsők között.