Nevezési kategóriák
Termék/szolgáltatás kategóriák
- Élelmiszer
- étel (friss/csomagolt/mélyhűtött ételek)
- snack (pl.édesség, desszert, jégkrém, keksz, chips stb.)
- egyéb
- Ital
- alkoholos italok (pl.sör, bor, pezsgő, likőr, égetett szeszesitalok stb.)
- nem alkoholos italok (pl.kávé, tea, gyümölcslé, tej, tej helyettesítők, ásványvíz, diétás/nem diétás üdítők stb.)
- egyéb (pl.energiaitalok)
- Kozmetikumok, szépségápolás, divat
- Autóipar ? járművek (márkák és modellek)
- Egyéb tartós/nem tartós fogyasztási cikkek
- Gyógyszer kategória
- OTC gyógyszerek
- egyéb
- Kereskedelem
- kereskedelem
- e-kereskedelem
- kereskedelmi akció (az 1 napostól a max. 4 hétig tartó akcióig)
- Szolgáltatások
- pénzügyi (bank, biztosító)
- telekommunikáció
- média (tv, rádió csatorna vagy műsor, online portal, stb.)
- turizmus, utazás, szabadidő
- kulturális szolgáltatás (fesztivál, koncert, előadás stb.)
- egyéb
- Egészséges életmód/Fitness&Wellness
Az adott hatóságok által engedélyezett termékek, szolgáltatások, amelyeknek a fogyasztó egészsége, az egészséges életmód népszerűsítése áll a középpontban (pl. egészség/fitness mérőeszközök, applikációk, testedző eszközök, táplálék kiegészítők, vitaminok, energiaszeletek/italok, fitness stúdiók/táborok/programok stb)
Speciális kategóriák
- Kríziskezelés
ÚJ
Kialakult gazdasági/társadalmi/kulturális krízishelyzet kezelésére adott válasz: olyan hatékony marketing aktivitás nevezhető ide, amelyet a krízis sújtotta ágazatban/szektorban/területen tevékenykedő vállalat végzett a krízishelyzetből való sikeres kilábalás érdekében (pl. a tevékenységi kör módosításával, átpozícionálással, a portfólió megváltoztatásával, a digitalizáció felgyorsításával stb.), és ezt a sikert az elért eredmény bemutatásával, bizonyításával alá tudja támasztani.
- Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok
Az ide nevezett marketing aktivitások nem tartalmazhatnak fizetett vagy nem fizetett televízió-, rádió-, sajtóhirdetést-, óriás plakát-, citylight-, mozireklám megjelenést. Az itt pályázó alkotások nem indulhatnak egyúttal a Kis költségvetésű kampányok kategóriában is.
- Influencer marketing
ÚJ
Ez a kategória azokat a márkákat/vállalatokat díjazza, amelyek hatékonyan működtek együtt népszerű influencerekkel, hogy elérjék célközönségüket rövid vagy hosszú távú marketingcélok megvalósítása érdekében. Az influencerek/véleményvezérek lehetnek a közösségi média/vertikális platform vezetői, a márka nagykövete, bloggerek stb. Határozza meg egyértelműen, hogy mi volt a stratégia, ki volt a közönsége, és miért volt fontos a közönség számára az adott influencer. Magyarázza el, mit tett az influencer a közönsége érdekében. Magyarázza el, hogy a márka miért választotta ki az adott influencert, hogyan használták fel őket a sikeres marketing tevékenység során és ez milyen hatással volt a fogyasztói magatartásra és az üzleti eredményességre. A nevezési dokumentációban a hivatkozott elérési, követői számokat, adatokat az adott influencer profiljáról (pl. Instagram, Tiktok stb.) készült képernyőmentéssel is igazolni kell.
- Adatvezérelt marketing
ÚJ
Azok a márkák/vállalatok nevezhetik ide marketing aktivitásaikat, akik adatokat, elemzéseket és technológiát használnak fel a megfelelő vásárló azonosításához a megfelelő üzenethez a megfelelő időben. Mutassák be, miként használták fel az adatokat a vásárlási döntés befolyásolásához, üzleti céljaik elérése érdekében. Emelje ki azokat a fejlett elemzési képességeket, amelyek hozzájárultak a program sikeréhez, mint például a piaci mix modellezése, az árrugalmasság, valamint a befektetés megtérülésének (ROI) mérése és elemzése stb.
- Egyéb
- Üzleti kommunikáció
Business-to-business aktivitások, ezen belül bármilyen típusú termékkel/szolgáltatással kapcsolatos marketing aktivitás, bármelyik piaci szegmensből nevezhető.
- Kis költségvetésű, gazdasági célú kampányok (5 millió forint alatti)
Nem nevezhető ide egy már létező, adott márka (ugyanaz a márkanév és a termék/szolgáltatás ?kategória) valamilyen változatának - pl. új íz, diétás változat ? marketingkommunikációs aktivitása. Nem nevezhetők ide a Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kategória nevezései.
- Youth marketing (tinédzsereknek, fiatal felnőtteknek szóló aktivitások)
- Branded content
A célcsoport hatékony elérése eredeti, informatív vagy szórakoztató jellegű márkás tartalom létrehozásával, amely nem reklám. A tartalom készülhet a kiadó által vagy függetlenül tőle.
- Big marketing idea
Olyan újszerű, eddig nem alkalmazott marketing megoldások bemutatása, amelyek döntően hozzájárultak a hatékony eredmény eléréséhez.
- Szezonális marketing
Az év jellegzetes időszakai, az ünnepek és események (pl. Karácsony, Húsvét, Anyák napja, Valentin-nap stb.) lehetőséget biztosítanak az iparági szereplőknek, hogy kommunikációs stratégiát építsenek fel a célközönség ezen meghatározott időszakra vonatkozó érdeklődésére alapozva. Ebben a kategóriában azokat díjazzuk, akik sikeresen éltek egy jellegzetes időszak, ünnep vagy kulturális esemény kínálta lehetőséggel, elérve vagy túlszárnyalva a kitűzött célokat.
- Image kategória
- Bevezetőkampány
- termék / szolgáltatás bevezetés
- termék / szolgáltatás újra bevezetése
- Társadalmi célú kampányok ? CSR - Márkák, vállalatok
- környezetvédelem
- doing good
- Társadalmi célú kampányok ? Non-profit szervezetek
- 1%-os kampány
- egyéb
- Hosszú távú hatékonyság/Tartós siker (min. 3 év tartósan kiemelkedő eredményei egy adott terméknél, szolgáltatásnál)
A pályaműben bemutatott min. 3 éves időszakban az aktivitásnak közös célkitűzéssel kell rendelkezniük mind a stratégia, mind a kreatív megvalósítás során, a meghatározó elemek (pl. szereplő, dal, téma, szlogen) alkalmazásával az időszak során, így bizonyítva a hosszú távú hatékonyságot. A nevezésnek tartalmaznia kell a 2018-2019-2020 év eredményét. Az ebben a kategóriában indulók ? az egyedülálló időintervallum miatt ? nem jogosultak Platina-díjra történő jelölésre.
INNOVÁCIÓS KÜLÖNDÍJ – ELISMERÉS AZ ÚJÍTÓKNAK!
A hatékony, eredményes munkáért járó Finalist, Bronz, Ezüst, Arany Effie díjak mellé 2019-ben bevezettük az Effie Awards Hungary első különdíját, az Innovációs különdíjat. Ezt az elismerést annak a pályaműnek az alkotói fogják kapni, akik az új infokommunikációs technológiák innovatív, úttörő módon való használatával, alkalmazásával valósítottak meg sikeres marketing aktivitást. Az Innovációs különdíj független elismerés, elkülönül a hagyományos Effie-díjaktól. Ez a különdíj az innováció ösztönzésére született meg – a Microsoft közreműködésével.
Az Effie a Microsofttal együtt ezzel az elismeréssel kívánja jutalmazni a kommunikációs szakma sikeres újító, felfedező, kísérletező alkotóközösségeit, megbízót és ügynökséget. Az Effie-n shortlist-re jutott pályaművek közül a zsűritagok javaslata alapján Innovációs különdíjra jelölt pályaművek közül külön zsűri testület - a Microsoft képviselőjének vezetésével - fog dönteni az elismerés odaítéléséről. A díj kihirdetésére az Effie Díjátadón kerül sor.
Az Effie szervezői fenntartják annak jogát, hogy a benyújtott pályázatokat a pályázó tájékoztatása mellett az általa megjelölt kategóriától eltérő kategóriába átsorolják, valamint - szükség esetén - módjukban áll az egyes kategóriákat összevonni vagy további egységekre bontani. Amennyiben a pályázó ezt nem fogadja el, a benyújtott pályázata törlésre kerül.
Eseménynaptár
2022. május 19. csütörtök 10:00
Online workshop 1.
2022. május 26. csütörtök 10:00
Online workshop 2.
„Iránytű a sikeres pályázatíráshoz”
Összefoglaljuk a sikeres pályázatírás főbb szempontjait, a bírák jó tanácsait, és hasznos tippeket adunk. Hogy az eredményes kampány jól megírt pályaműként szálljon versenybe!
Megnézem
Ipsos – Effie Awards Analysis
Kivonat:
(A teljes kutatási eredmény is hozzáférhető, jelezd felénk igényedet!)
Feliratkozás
Hírek, aktuális információk a 2022-es versenyről első kézből, elsők között.